مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 07:452022-11-17سياسي

شیوه های تربیتی ناصحیح نوجوانان را سرکش و لجباز می کند


یک روانشناس خانواده در چهارمحال و بختیاری گفت: والدین باید از ابتدای کودکی برای رای و نظر فرزندان خود احترام قائل باشند در این صورت در زمان نوجوانی نیز آن ها رای و نظر والدین خود را به آسانی می پذیرند و والدین می توانند نقش مشاوره ای خود را در تصمیم گیری آن ها ایفا کنند.

- پروین فرج زاده در گفت وگو با ایسنا درخصوص تحمیل سلیقه والدین بر فرزندان و اثرات مخرب آن، اظهار کرد: نوجوانی دوره ای بسیار حساس در زندگی افراد است چراکه انسان ها در این دوره با بحران بلوغ مواجه می شوند درنتیجه تغییرات عمیق شناختی، اجتماعی، جسمانی، روانی و.

برای آن ها ایجاد می شود که سازگاری فرد با این دوره نیز به زمان نیاز دارد.

این روانشناس خانواده افزود: یکی دیگر از تغییراتی که در دوره نوجوانی برای انسان ایجاد می شود تغییر ساختار تفکرات آن ها است یعنی در این دوره نحوه تفکر فرد تفاوتی با بزرگسالان ندارد اما نکته قابل توجه این است که نوجوانان از تجربه کافی برخوردار نیستند و درنتیجه توانایی لازم برای انجام مطلوب و کامل امور را نیز ندارند.

وی ادامه داد: نوجوانان معمولا به نوعی خودمحوری دچار می شوند چراکه فرد در این سنین گمان می کند توانایی بالایی دارد و قادر به پیش بینی آینده است بنابراین در بسیاری از موارد مشاهده می شود که افراد در سنین نوجوانی از اینکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه های تربیتی ناصحیح نوجوانان را سرکش و لجباز می کند

شیوه های تربیتی ناصحیح نوجوانان را سرکش و لجباز می کند