مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-17سياسي

ناکافی بودن بازرسان کار در گلستان/ بلاتکلیفی شرکتی ها ادامه دارد


دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: در دولت های گذشته و فعلی هنوز اقدامی عملی برای کارگران شرکتی ادارات دولتی انجام نشده و تبعیض در پرداختی ها همچنان پابرجا است.

- غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تبصره دو ماده هفت قانون کار، بکارگیری نیروهای اداری را به صورت شرکتی، ملغی کرده اما همچنان این نیروها در بلاتکلیفی به سر می برند و این قانون به منصه ظهور نرسیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان افزود: در ادارات دولتی چهار نوع استخدامی اعم از رسمی، پیمانکاری، قراردادی و شرکتی حضور دارند که همین باعث به وجود آمدن تبعیضاتی برای کارکنان این ادارات شده است؛ این تبعیض به ویژه برای نیروهای شرکتی به دلیل اینکه خود اداره به صورت مستقیم با شرکت های خصوصی قرارداد می بندد پررنگ تر است و متاسفانه همین وضعیت را در شرکت های خصوصی غیردولتی هم شاهد هستیم.

طالبا بیان کرد: دولت طرحی ارائه کرده که اگر این مصوبه اجرایی بشود همه نیروها یکپارچه می شوند و این تبعیض پرداختی ها که منطقی هم نیست، برداشته می شود.

وی با اشاره به تخلف برخی شرکت های طرف قرارداد ادارات در پرداختی حقوق نیروهای شرکتی، متذکر شد: نظارت پرداخت حق و حقوق کارگران شرکتی با اداره کار است که متاسفانه در سطح شهر بازرسان کمی داریم و باید نیروهای متخصص این امر جذب ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکافی بودن بازرسان کار در گلستان/ بلاتکلیفی شرکتی ها ادامه دارد

ناکافی بودن بازرسان کار در گلستان/ بلاتکلیفی شرکتی ها ادامه دارد