مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-17اقتصادي

چرا سهم مشاغل خانگی در اقتصاد باید بیشتر شود؟


در حالی که 23 درصد اشتغال در کشورهای دنیا را مشاغل خانگی به خود اختصاص داده، وزیر کار می گوید آمار اشتغال خانگی در کشور رضایت بخش نیست و حدود چهار درصد مشاغل کشور، - خانگی هستند که این سهم باید افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مشاغل خانگی هر نوع فعالیت اقتصادی است که در فضای منزل و با سرمایه اندک قابل راه اندازی است.

این شغل ها به دلیل ماهیت خود به فضای زیادی نسبت به سایر کسب و کارها نیاز ندارند و عمده گروههای هدف مشاغل خانگی را زنان سرپرست خانوار، کارافرینان، معلولان، بازنشستگان و روستاییان تشکیل می دهند.

امروزه کسب و کارهای خانگی در کشورهای پیشرفته رونق بسیاری پیدا کرده تا آنجا که مشاغل خانگی تا 23 درصد کل مشاغل این کشورها را شامل می شود، این در حالی است که سهم مشاغل خانگی در ایران بین 3 تا 4 درصد برآورد می شود.

به گفته سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حال حاضر آمار اشتغال خانگی در کشور رضایت بخش نیست وحدود 4 درصد مشاغل کشور، خانگی هستند که باید این سهم را افزایش داد.

وی با اشاره به پایین بودن سهم مشاغل خانگی از اشتغال کشور می گوید: هدف گذاری ما این است که بالای 20 درصد از اشتغال کشور را مشاغل خانگی پوشش دهد و تلاش می شود که از ظرفیت دو بانک عامل تخصصی وزارت کار و بانکهای دیگر استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سهم مشاغل خانگی در اقتصاد باید بیشتر شود؟

چرا سهم مشاغل خانگی در اقتصاد باید بیشتر شود؟