مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 09:452022-11-17اقتصادي

سرانه مطالعه در گیلان چقدر است؟


مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، علیرغم کاهش میزان مطالعه در بین مردم، گیلان را جزو سه استان اول در کتابخوانی دانست و متذکر شد: در نیمه نخست امسال 500 هزار جلد کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت گرفته شده است.

- یاسر تقوی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اساسا درخصوص کتاب و کتابخوانی یک غفلت عمومی صورت گرفته است، اظهار کرد: قطعا برای جبران این مسئله باید یک همت عومی نیز شکل بگیرد.

وی با اشاره به تفاوت های سلیقه ای و محتوایی در تعریف کتابخوانی و مصادیق مطالعه، افزود: برخی مطالعه را مربوط به کتاب های غیر درسی می دانند، اما برخی دیگر معتقدند که مطالعه کتاب های غیر درسی و دیجیتالی را نیز شامل می شود، اما فارغ از آمارها در هر کدام از این بخش ها، حال کتاب و کتابخوانی در جامعه ما خوب نیست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه آمار خرید کتاب به شدت پایین آمده و ناشران تیراژها را به زیر 1000 رسانده اند، گفت: در چنین فضایی که مردم کتاب نمی خرند، باید وارد محیط کتابخانه شوند، اما میزان مراجعه مردم به کتابخانه ها نیز قابل دفاع نیست، زیرا هنوز گفتمان کتاب و مطالعه در جامعه و بین مسئولان و مردم و بین مردم و مردم و بین مردم و مسئولان نهادینه نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مطالعه در گیلان چقدر است؟

سرانه مطالعه در گیلان چقدر است؟