مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 11:402022-11-17پزشكي

کاش عامل مرگ 20 هزار ایرانی را به مسئولان معرفی کنید نه مردم!


آلودگی هوا عامل جان باختن حدود 20 هزار ایرانی در سال است ؛ این را رییس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت می گوید، اما نه به کسانی که باید بدانند و تصمیم بگیرند!به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، آن گونه که دکتر عباس شاهسونی تاکید می کند، تنفس هوای آلوده برای مدت طولانی می تواند مشکلات جدی تری ایجاد کند و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تخمین زده می شود که آلودگی هوا سالانه عامل مرگ زودرس هفت میلیون نفر در دنیا باشد ؛ عددی بسیار بزرگ که به گفته این مقام مسئول، سهم کشورمان از آن حدود 20 هزار نفر است.

سالانه بیش از 20 هزار تن از ساکنان 27 استان کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

کودکان، سالمندان زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، دیابتی و افراد چاق مستعد ابتلا به بیماری های مرتبط با آلودگی هوا هستند و لازم است که در خانه بمانند و در مواقع ضروری هنگام تردد در فضای باز حتما ماسک بزنند.

البته این نخستین بار نیست که چنین اعداد قابل توجهی برای مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشورمان منتشر می شود و حتی 20 هزار فوتی، تنها عدد اعلام شده در این خصوص هم نیست.

به عنوان مثال می شود به اظهار نظر محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد که گفته بود: سالانه 4400 نفر در کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاش عامل مرگ 20 هزار ایرانی را به مسئولان معرفی کنید نه مردم!

کاش عامل مرگ 20 هزار ایرانی را به مسئولان معرفی کنید نه مردم!