مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 11:502022-11-17سياسي

آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطی نفیس دوره صفوی برگزار شد


به همت کتابخانه مرکزی آستان مقدس، آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی در موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

- به همت کتابخانه مرکزی آستان مقدس، آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی در موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به همت کتابخانه مرکزی آستان مقدس، آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی در موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی برگزار شد، حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: کتب و نسخ خطی بسیار زیادی در حوزه علوم دینی در کشورهای اسلامی موجود است که به دلیل کم توجهی، بخشی از این نسخ از بین رفته و بخش دیگری به شکلی درآمده که دیگر قابل استفاده نیست.

وی افزود: بخشی از کتب قدیمی نیز با تلاش بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مرعشی با همت و زحمت فراوان جمع آوری گردید تا امروز آثار مهم و گرانسنگی از میراث گذشتگان به دست ما برسد.

رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث مرمّت کتب خطّی را امری مهم و لازم توصیف کرده و تصریح کرد: مرمّت کتب خطّی اقدام ارزشمندی است که اگر به درستی و به موقع صورت نگیرد، به تدریج این آثار گرانبها از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطی نفیس دوره صفوی برگزار شد

آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطی نفیس دوره صفوی برگزار شد