مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 12:352022-11-17اقتصادي

آذربایجان شرقی از قطب های تعیین کننده اقتصاد کشور است


استان از قطب های تعیین کننده در اقتصاد کشور است که امیدواریم بتواند گذشته خود را احیا کند و در تولید و صادرات پیشگام بوده و این دو مهم را عملیاتی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عابدین خرّم روز پنجشنبه، در بیست وششمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی که در آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: دو مسأله را به عنوان راهبردی ترین مسائل کشور مورد تاکید قرار داده ایم؛ با بسته شدن چاه های نفتی روبرو بودیم که با اتکا بر صادرات و تولید غیر نفتی محقق می توان برطرف کرد همچنین قوی شدن ملت و دولت ایران که امروز مهمترین مؤلفه قوی شدن دولت و ملت حوزه ی اقتصادی است و حوزه های دیگر می توانند مکمل آن باشند.

وی ادامه داد: در جریان تحریم ها یک عقب افتادگی جدی پیدا کردیم اما در دولت سیزدهم یک نگاه جدیدی در این رابطه وجود دارد، اولین آن دیپلماسی متوازن است که نگاه ما به اروپا و نگاه اروپایی ها به ما به گونه ای نباشد که به دنبال دولت ها و حاکمیت هایی برویم که سیاست اقتصادی خود را تحویل نمی گیرند، باید از کشورهایی که می توانند با ما در ارتباط باشند به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: در آذربایجان شرقی در طول یک سال 22 دیدار کاری با سفارت ها و مسئولین اقتصادی کشور در همسایگان و اوراسیا داشتیم، چند جانبه گرایی اقتصادی و روابط چند جانبه و دو ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی از قطب های تعیین کننده اقتصاد کشور است

آذربایجان شرقی از قطب های تعیین کننده اقتصاد کشور است