مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 13:402022-11-17سياسي

حضرت موسی مبرقع(ع)؛ درخشش زیباترین نگین در قلب شهر


موسی مبرقع فرزند بلا فصل امام جواد (ع) و برادر امام هادی (ع) است که در سن شش سالگی پدرش را از دست می دهد و تحت تعلیم برادر یعنی امام هادی (ع) قرار می گیرد.

- ایسنا/قم موسی مبرقع فرزند بلا فصل امام جواد (ع) و برادر امام هادی (ع) است که در سن شش سالگی پدرش را از دست می دهد و تحت تعلیم برادر یعنی امام هادی (ع) قرار می گیرد.

چهل اختران محله ای نام آشنا برای قمی ها است که به دلیل وجود بارگاه چهل تن از نوادگان پیامبر اسلام (ص) به این نام شهرت یافته است.

اما در کنار آرامگاه این نوادگان پیامبر اسلام (ص)، امام زاده ای مدفون شده است که به نقل برخی روایت به قدر زیباروی بوده است که برای پنهان ساختن این زیبایی کمتر در انظار عـمومی حضور پیدا می کرده و اغلب روبند (برقع) بر چهره می بسته است به همین خاطر به موسی مبرقع شهرت یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موسی مبرقع فرزند بلا فصل امام جواد (ع) و برادر امام هادی (ع) است که در سن شش سالگی پدرش را از دست می دهد و تحت تعلیم برادر یعنی امام هادی (ع) قرار می گیرد.

علامه کلینی در الکافی روایتی را نقل می کند که امام جواد (ع) قبل از شهادتشان طبق وصیت نامه ای در روز یک شنبه سوم ذی حجه سال 220 هجری قمری، فرزندشان موسی مبرقع را پس از رسیدن به سن بلوغ، بدون شخص ناظر، متولی موقوفات و صدقاتشان قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت موسی مبرقع(ع)؛ درخشش زیباترین نگین در قلب شهر

حضرت موسی مبرقع(ع)؛ درخشش زیباترین نگین در قلب شهر