مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 13:452022-11-17اقتصادي

«اندی وارهول» گران تر شد


اثر هنری از «اندی وارهول» که صحنه ای از تصادف اتومبیل را به تصویر می کشد به بیش از 80 میلیون دلار فروخته شد و به یکی از گران ترین آثار هنری این هنرمند نامدار تبدیل شد.

- اثر هنری از اندی وارهول که صحنه ای از تصادف اتومبیل را به تصویر می کشد به بیش از 80 میلیون دلار فروخته شد و به یکی از گران ترین آثار هنری این هنرمند نامدار تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آرت نیوز، روز چهارشنبه، تابلو فاجعه سفید (تصادف اتومبیل سفید 19 بار) اثر اندی وارهول هنرمند پیشرو آمریکایی در حراجی هنر معاصر ساتبیز به قیمت 85 میلیون دلار فروخته شد و به گران ترین آثار فروخته شده وارهول ملحق شد.

این تابلو بزرگ که ارتفاع آن 3.

5 و عرض آن 1.

8 متر است و وارهول آن را در سال 1963 خلق کرد.

کارشناسان ارزش تخمینی این نقاشی را 80 میلیون دلار برآورد کرده بودند.

فاجعه سفید که صحنه ای از تصادف یک اتومبیل را 19 بار به تصویر کشیده است،یکی از آثار مجموعه مرگ و فاجعه وارهول در دهه 60 میلادی است که در آن وارهول از روش سریالی معروف خود در بازتولید تصویر، برای خلق آثاری مرتبط با خشونت، مرگ و تخریب استفاده کرد.

این مجموعه برخی از موفق ترین آثار دوران حرفه ای وارهول را در برمی گیرد و از جمله آن ها به تصادف اتومبیل سبز ، آتش سبز اتومبیل (1963) که در حراجی کریستیز نیویورک در سال 2007 به قیمت 71.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اندی وارهول» گران تر شد

«اندی وارهول» گران تر شد