مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 08:252022-11-18اقتصادي

کاهش میزان ذخیره سازی آب در سد الغدیر ساوه/ مردم صرفه جویی کنند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با اشاره به کاهش میزان حجم ذخیره آب در سد الغدیر ساوه از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

- خبرگزاری فارس ـ ساوه؛ کاهش بارندگی در شهر گرم و خشک ساوه و خشکسالی شدیدی که دشت مرکزی ساوه را فراگرفته از یک سو و کاهش میزان حجم ذخیره سازی آب در سد الغدیر از سوی دیگر بیش از هر زمان دیگر لزوم صرفه جویی در مصرف آب را یادآور می شود.

بر اساس اعلام اداره کل آب منطقه ای استان مرکزی تا نیمه نخست سال میزان ورودی حجم آب این سد 29 میلیون مترمکعب و میزان ذخیره آب پشت سد 64 میلیون مترمکعب بوده، این در حالی است که حجم ورودی سیلاب در سال 1400 بالغ بر 77 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

کاهش بارندگی ها که کاهش حجم ورودی آب به سد و به دنبال آن کاهش میزان ذخیره سازی آب پشت سد را به دنبال داشته، موجب شد از 20 مهرماه استفاده از آب برای کشت پاییزه از محل سد امکان پذیر نباشد.

مدیرعامل آب منطقه ای مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: هم اکنون 18 درصد از مخزن سد الغدیر ساوه پر است که 48 میلیون مترمکعب از 277 میلیون حجم سد را شامل می شود.

عزت الله آمره ای افزود: میزان ذخیره آب به شدت پایین است که امیدواریم بارندگی آذرماه بتواند بر میزان ذخیره حجم آب بیفزاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان ذخیره سازی آب در سد الغدیر ساوه/ مردم صرفه جویی کنند

کاهش میزان ذخیره سازی آب در سد الغدیر ساوه/ مردم صرفه جویی کنند