مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 12:002022-11-18فرهنگي

روایت داستان موسیقی «ترکیه» و «تاجیکستان» در گرگان


دو هنرمند پیشکسوت موسیقی از ترکیه و تاجیکستان در آخرین روز از برگزاری نشست های پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی به معرفی موسیقی اقوام کشورهای خود پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جمعه بیست و هفتم آبان ماه و در آخرین روز از برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران احمدجمال کایهان نوازنده و پژوهشگر از کشور ترکیه با کارگاه باغلاما و دولت نظریف با نشست موسیقی تاجیکی به نشست های پژوهشی این رویداد موسیقایی در گرگان پایان دادند.

دولت نظری اف پژوهشگر موسیقی نواحی تاجیکستان در ابتدای این نشست پژوهشی با ارائه جزییاتی از گونه های مختلف موسیقایی کشور تاجیکستان و تفاوت ها و شباهت هایی که با گونه های موسیقایی مشابه در ایران و کشورهای دیگر وجود دارد، توضیح داد: اشکال مختلفی که در موسیقی تاجیکستان وجود دارد با بسیاری از گونه های موسیقایی ایران و کشورهایی نظیر ترکیه شباهت های زیادی دارد.

شاید بتوان گفت برخی از تفاوت های این موسیقی با کشورهای دیگر نشات گرفته از تلفظ واژه هایی باشد که می تواند وجه تمایز این گونه های موسیقایی به نسبت سایر موسیقی ها به حساب آید.

وی با همراهی گروهی از نوازندگان تاجیکستانی ضمن اجرای نمونه های موسیقایی که در کشور تاجیکستان پیش روی مخاطبان قرار می گیرد، گفت: آنچه در سال های اخیر توسط نوازندگان موسیقی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت داستان موسیقی «ترکیه» و «تاجیکستان» در گرگان

روایت داستان موسیقی «ترکیه» و «تاجیکستان» در گرگان