مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 13:302022-11-18سياسي

کمبود سرانه فضا مهمترین چالش کتابخانه های عمومی گیلان است


مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان مهمترین چالش در کتابخانه ها را مربوط به سرانه فضا عنوان کرد و گفت: اگر این شاخص توسعه نیابد سایر شاخص ها نیز توسعه نخواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یاسر تقوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای رشت با بیان اینکه کسی که با دنیای زندگی بخش کتاب ارتباط ندارد از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است اظهار کرد: برای ملت خسارتی بزرگ است که با کتاب انس نداشته باشد و از این رو می توان به معجزه پیامبر اسلام یعنی کتاب قرآن پی برد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تفاوت رهبری با سایر مسئولان را انس ایشان با قرآن دانست و افزود: امروزه 3 هزار و 28 کتابخانه عمومی در کشور فعال است که بعد از مدارس و مساجد بزرگترین شبکه محسوب می شود و با محدودیت های دینی، سنی، و اقشار مختلف نیز مواجه نیست.

تقوی رتبه یک در کشورهای منطقه و جهان اسلام و رتبه چهارم در بین کشورهای اسلامی را از جمله افتخارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و بیان کرد: کتابخانه های عمومی از محل امانت صرف تبدیل به پایگاه فرهنگی با فعالیت های متنوع گشته که در جمعیت های کوچک تر مانند روستاها تنها پایگاه فرهنگی محسوب می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به فعالیت 85 کتابخانه عمومی در این استان گفت: امروزه بیش از 47 هزار نفر در ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود سرانه فضا مهمترین چالش کتابخانه های عمومی گیلان است

کمبود سرانه فضا مهمترین چالش کتابخانه های عمومی گیلان است