مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 13:452022-11-18سياسي

ناصر تکمیل همایون؛ حادثه ای که زندگی او را زیر و رو کرد اما ماند


اعدام نشد و در سال 64 آزاد شد اما حالا یک استاد دانشگاه و نویسنده و پژوهش گر با سال ها مبارزه با رژیم گذشته و دو دکتری تاریخ و جامعه شناسی از فرانسه و سابقه معاونت وزارت در دولت موقت مهندس بازرگان رسما بیکار و تنها و محروم از تدریس شده بود.

- .

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- این یادداشت هنگامی نوشته می شود که پیکر پژوهش گر سترگ و مورخ و جامعه شناس فقید - دکتر ناصر تکمیل همایون- از امام زاده حسین قزوین به بهشت حسینی این شهر تاریخی تشییع شده و در خاک سرزمینی که عاشقانه دوست می داشت، آرام گرفته است.

  وجه غالب شخصیت او طی 60 سال بروز داشت همین ایران دوستی، ایران پژوهی و ایران ستایی بود و به خاطر همین با این که در فرانسه  دو رشته تاریخ و جامعه شناسی را تا اخذ دکتری پیموده و شخم زده بود به ایران بازگشت و پس از اتفاق تلخ در آغاز دهه 60 و خلاصی از آن نیز باز در ایران ماند و ماند و کار کرد و کار کرد و یک لحظه از یاد ایران و دکتر محمد مصدق فرونکاست و ابایی هم نداشت که وقتی از او پرسیدند چرا در کار تحقیقی شما درباره زندگی سیاسی مصدق در دوره قاجار نکته انتقادی وجود ندارد ، پاسخ دهد: چون انتقادی نیافتم!   از این رو نمی رنجید اگر به او بگویند: مورخ مصدقی چون مصدقی بودن را مترادف با وطن دوستی می دانست ولی این مصدقی بودن چنان نبود که او را به تعصب وادارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناصر تکمیل همایون؛ حادثه ای که زندگی او را زیر و رو کرد اما ماند

ناصر تکمیل همایون؛ حادثه ای که زندگی او را زیر و رو کرد اما ماند