مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 17:102022-11-18بين الملل

نخست وزیر ژاپن:نگرانی خوددرباره امنیت منطقه را به «شی» منتقل کردم


نخست وزیر ژاپن اعلام کرد امنیت منطقه شرق آسیا مستلزم تقویت زمینه های مشترک همکاری با چین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر ژاپن نسبت به تنش ها در دریای جنوبی چین ابراز نگرانی کرد.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن امروز جمعه اعلام کرد که در بحبوحه تنش های فزاینده در شرق آسیا، نگرانی های توکیو در خصوص امنیت منطقه ای را به شیء جین پینگ رییس جمهور چین منتقل کرده است.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین به نقل صحبت های نخست وزیر ژاپن در دیدار با رییس جمهور چین گزارش داد که چین و ژاپن باید به دنبال تعمیق اعتماد و زمینه های همکاری و ادغام منطقه ای در برابر تضاد و تعارضات دو جانبه باشند.

نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور چین امروز جمعه در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در تایلند دیدار کردند، دیداری که اولین گفتگوی در سطح سران دو کشور در نزدیک به سه سال گذشته بود.

نخست وزیر ژاپن پس از این اجلاس در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بار دیگر بر اهمیت صلح و امنیت در تنگه تایوان تاکید کرده است.

کیشیدا درباره گفتگوی خود با رییس جمهور چین افزود: من نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت دریای چین شرقی، از جمله جزایر سنکاکو و نیز حضور نظامی چین در منطقه از جمله اقدام به پرتاب های موشکی، بیان کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر ژاپن:نگرانی خوددرباره امنیت منطقه را به «شی» منتقل کردم

نخست وزیر ژاپن:نگرانی خوددرباره امنیت منطقه را به «شی» منتقل کردم