مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 17:302022-11-18سياسي

وجه تشابه موسیقی ایران با تاجیکستان و ترکیه


دولت نظریف، هنرمند موسیقی تاجیکستان در آخرین نشست از موسیقی نواحی از شباهت های موسیقی کشورش با موسیقی ایران و کشورهایی نظیر ترکیه گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پنجمین و آخرین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی ایران با محوریت موسیقی تاجیکستان و همچنین سبک باغلامانوازی ترکیه صبح 27 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازستاد خبری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، دولت نظریف (هنرمند موسیقی تاجیکستان) در ابتدای این نشست پژوهشی با ارائه توضیحاتی از گونه های مختلف موسیقایی کشور تاجیکستان، تفاوت ها و شباهت هایی که با گونه های موسیقایی مشابه در ایران و کشورهای دیگر وجود دارد، توضیح داد: اشکال مختلفی که در موسیقی تاجیکستان وجود دارد با بسیاری از گونه های موسیقایی ایران و کشورهایی نظیر ترکیه شباهت دارد.

شاید بتوان گفت برخی از تفاوت های این موسیقی با کشورهای دیگر نشات گرفته از تلفظ واژه هایی باشد که می تواند وجه تمایز این گونه های موسیقایی به نسبت سایر موسیقی ها به حساب آید.

وی با همراهی گروهی از نوازندگان تاجیکستانی ضمن اجرای نمونه های موسیقایی کشور تاجیکستان گفت: آنچه در سال های اخیر توسط نوازندگان موسیقی تاجیکستان پیش روی شنوندگان قرار می گیرند دربرگیرنده بدعت هایی هم هست اما به طور حتم توجه به اصل و خاستگاه تولید این موسیقی ها مهم ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجه تشابه موسیقی ایران با تاجیکستان و ترکیه

وجه تشابه موسیقی ایران با تاجیکستان و ترکیه