مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 18:502022-11-18پزشكي

معاون وزیر بهداشت: میانگین تجویز دارو در ایران بالاتر از دنیا و حدود 3/6 قلم است


مخاطب اصلی خدمات سلامت، مردم هستند که اگر در جریان واقعیت های دارو قرار بگیرند، از مراجعه بی رویه به مراکز درمانی و مصرف بی رویه دارو پرهیز می کنند و این نکته بسیار مهم است که مردم بدانند، - مخاطب اصلی خدمات سلامت، مردم هستند که اگر در جریان واقعیت های دارو قرار بگیرند، از مراجعه بی رویه به مراکز درمانی و مصرف بی رویه دارو پرهیز می کنند و این نکته بسیار مهم است که مردم بدانند، منظور از مصرف منطقی، درست مصرف کردن دارو است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در دنیا میانگین تعداد اقلام دارویی موجود در یک نسخه 1/2 تا 1/8 (کمتر از 2 قلم) است اما در ایران به طور متوسط در هر نسخه 3/6 قلم دارو تجویز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ یونس پناهی روز جمعه در این خصوص اظهار داشت: در ایران تجویز و مصرف بی رویه دارو داریم و این موضوع از آن رو که هرچه تعداد داروی مصرفی بیمار بیشتر باشد، ممکن است عوارض و تداخل دارویی بیشتری برای بیمار ایجاد کند، قابل تامل است.

وی افزود: بالا بودن میانگین اقلام دارویی در نسخه ها همچنین برای بیماران و تامین کننده دارو هزینه بیشتری دارد و افراد زیادی را در سیستم بهداشت و درمان کشور درگیر این بخش می کند، درصورتی که می توان از توان تخصصی افراد شاغل در این بخش بصورت بهینه و در جای لازم استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر بهداشت: میانگین تجویز دارو در ایران بالاتر از دنیا و حدود 3/6 قلم است

معاون وزیر بهداشت: میانگین تجویز دارو در ایران بالاتر از دنیا و حدود 3/6 قلم است