مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-19اقتصادي

وضعیت دسترسی بیماران دیابتی به انسولین/ تولید همراه با واردات


مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، به روند تولید انسولین های قلمی در کشور پرداخت.

- محمد پیکانپور، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با وجود اینکه تولید داخل برخی از انواع انسولین های قلمی در کشور موجود و طبق برنامه در حال افزایش است، لیکن جهت تأمین کامل نیاز بیماران، داروهای برند نیز به طور مستمر وارد می شود.

وی اظهار کرد: در زمینه انسولین به خاطر حساسیت هایی که وجود دارد در بیماران مختلف دیابتی با توجه به مصارف مختلف و بر اساس تجویز پزشک نیاز به برندهای متفاوتی در بازار هست.

پیکانپور افزود: انسولین قلمی تولید داخل در بازار موجود و طبق برنامه در حال افزایش است، اما با توجه به سیاست های سازمان غذا و دارو، واردات و تأمین برخی برندهای انسولین برای پوشش کامل نیاز بیماران، در کنار تولیدات داخلی نیز صورت می گیرد.

به گفته وی، مشکلی در تأمین انسولین چه در بخش تولید و چه در واردات وجود ندارد و پیش بینی های لازم نیز برای تولید و واردات در زمان مقرر این محصولات انجام شده تا نیاز بیماران دیابتی تأمین شود.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو در مورد انسولین قلمی لانتوس نیز افزود: انواع انسولین های گلارژین که ژنریک انسولین لانتوس هستند به وفور در کشور یافت می شود، اما برخی از بیماران تمایل به استفاده از برندهای وارداتی آن را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت دسترسی بیماران دیابتی به انسولین/ تولید همراه با واردات

وضعیت دسترسی بیماران دیابتی به انسولین/ تولید همراه با واردات