مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-19پزشكي

مهم ترین راهکارهای درمان دیابت


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر آگاهی بخشی و آموزش در درمان بیماری دیابت، گفت: کاهش مصرف شیرینی، فعالیت بدنی منظم و تغییر شیوه های نادرست و حداقل 30 دقیقه ورزش در روزهای هفته، - از روش های پیشگیری از دیابت است.

مجید شایسته در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 90 درصد افراد دیابتی در گروه دیابت نوع دو قرار دارند که این امر بیشتر در افراد بالای 30 سال دیده شده که این نوع دیابت کاملا قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه این دیابت تا حدودی با رژیم غذایی و ورزش قابل کنترل است، افزود: نیمی از مبتلایان به این نوع دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو شامل؛ بانوانی که سابقه تولد نوزاد بالای 4 کیلوگرم و سابقه دو بار سقط بدون علت داشته؛ همه افراد بالای 30 سال که دارای اضافه وزن و فشار خون بالا بوده و یا دارای سابقه خانوادگی دیابت در افراد درجه یک خانواده هستند، بوده و درمان آن شامل مواردی چون کنترل، تحرک بدنی مناسب، استفاده از داروهای مناسب و رژیم غذایی مطلوب است.

شایسته با بیان اینکه دیابت شایع ترین بیماری متابولیک است، افزود: 537 میلیون نفر در جهان در سنین 20 تا 79 سال مبتلا به دیابت هستند و هر پنج ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین راهکارهای درمان دیابت

مهم ترین راهکارهای درمان دیابت