مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 09:552022-11-19اقتصادي

بروز بیماری هاری در جمعیت گربه های شهری استان اصفهان


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به بروز مواردی از بیماری هاری در جمعیت گربه های شهری استان، گفت: به نظر می رسد اگر نسبت به این معضل غفلت شود دچار معضلات اساسی خواهیم شد.

- شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان به اندازه 15 استان و بالاترین میزان تولید شیر کشور را دارد، همچنین رتبه نخست تولید بوقلمون و ماهیان زینتی، بیشترین تعداد واحد پرورش طیور، رتبه دوم تولید گوشت شترمرغ و تخم مرغ و رتبه سوم تولید گوشت قرمز کشور را دارا است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از وظایف بهداشتی کشور در حوزه وزارت بهداشت و حدود 75 درصد در اختیار سایر سازمان های همکار است، افزود: مجموع اعتباراتی که به اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با 28 شهرستان در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام تخصیص داده شده است، بسیار ناچیز بوده و به همین دلیل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولیان سلامت و بهداشت کشور درخواست می کنیم برای حوزه های مورد نظر اعتبارات ویژه ای مدنظر قرار دهند تا در حوزه سلامت سایر دستگاه ها به درستی نقش ایفا کنند.

موحدی گفت: دامپزشکی کشور از سال 1304 با تشکیل مؤسسه دفع آفات حیوانی تشکیل شد و بعد از آن در سال 1314 قانون تفتیش صحی حیوانات تصویب شد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز بیماری هاری در جمعیت گربه های شهری استان اصفهان

بروز بیماری هاری در جمعیت گربه های شهری استان اصفهان