مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 10:352022-11-19سياسي

بوشهری ها از خلیج فارس فقط ماهی گرفته و خورده اند!


رییس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: در چهل و اندی سال پیش تا به امروز بیشترین استفاده بوشهری ها از دریا به عنوان محل ارزاق آن هم از صیادی بوده است.

- یعنی فقط ماهی گرفته و خورده اند.

شنا، سوار شدن بر جت اسکی، قایق سواری، فلای بورد، ماهیگیری در آبهای کم عمق، تماشای غروب آفتاب و آفتاب گرفتن در ساحل ماسه ای تنها بخشی از ظرفیت ساحل های استان بوشهر هستند که در قالب گردشگری می توانند سالانه درآمدهای بسیاری برای این استان داشته باشند.

رونق و شکوفایی گردشگری دریایی البته از اولویت های دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز هستند به طوری که در سند تحول دولت هم در دو بخش به موضوع تحول دریامحور و تحول گردشگری دریایی اشاره شده است اما توسعه همکاری مستمر دو بخش خصوصی و دولتی را می طلبد.

کارشناسان معتقدند که در برنامه های توسعه، به دریا رسیدیم اما ایست و عقب گرد داشته ایم و هیچ کار درخشانی در دریا انجام ندادیم، فعالیت ها کج دار و مریز در خشکی متمرکز شده است و برای سواحل و دریا یا برنامه ای نداشته ایم یا به مرحله اجرا نرسیده اند؛ به طوری که اندک گردشگران خارجی، ایران را با آثار باستانی و تاریخی آن می شناسند و از زیبایی های خفته در خلیج فارس اطلاعی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهری ها از خلیج فارس فقط ماهی گرفته و خورده اند!

بوشهری ها از خلیج فارس فقط ماهی گرفته و خورده اند!