مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 12:102022-11-19اجتماعي

کانون های ریزگرد البرز طی 3 سال گذشته 6 برابر شده است!


تا سال 98 کمتر از شش هزار هکتار کانون ریزگرد در استان البرز فعال بود اما در حال حاضر کانون های فعال ریزگرد البرز به 35 هزار هکتار رسیده است.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تا سال 98 کمتر از شش هزار هکتار کانون ریزگرد در استان البرز فعال بود اما در حال حاضر کانون های فعال ریزگرد البرز به 35 هزار هکتار رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید درگی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که روز شنبه 28 آبان با حضور رییس سازمان نقشه برداری کشور در استانداری البرز برگزار شد، در خصوص تأثیر پدیده ریزگرد بر استان البرز، گفت: حدود 130 هزار هکتار عرصه بیابانی بین استان های البرز، قزوین و مرکزی واقع شده و نیمی از آن در محدوده تالاب صالحیه است که این محدوده به صورت بالقوه کانون اصلی ریزگرد است.

درگی افزود: تا سال 1398 کمتر از از شش هزار هکتار کانون فعال ریزگرد در استان البرز وجود داشت اما متأسفانه با توجه به اینکه حق آبه تالاب صالحیه به خصوص از طرف استان قزوین تأمین نشده است؛ کانون های ریزگرد فعال استان به 35 هزار هکتار رسیده و این میزان رو به افزایش است.

وی با انتقاد از کنترل نشدن چرای بیش از 1500 شتر در این محدوده و از بین رفتن پوشش گیاهی خاطرنشان کرد: در این وضعیت ستاد احیای تالاب صالحیه تشکیل و مکاتبات خوبی هم صورت گرفته تا در آین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون های ریزگرد البرز طی 3 سال گذشته 6 برابر شده است!

کانون های ریزگرد البرز طی 3 سال گذشته 6 برابر شده است!