مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-19اجتماعي

رفع خطر درختان کهنسال آغاز شد


معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 گفت: به منظور حفظ و همچنین رفع خطر درختان کهنسال عملیات توموگرافی درختان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اصغر طاهری با تاکید بر اهمیت حفظ درختان به عنوان فاکتور مهمی در منابع طبیعی و محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت حفظ و همچنین رفع خطر درختان کهنسال، پس از شناسایی و ارزیابی درختان توسط کارشناسان فضای سبز، عملیات توموگرافی آغاز شد.

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 افزود: درختان در طول حیات خود تحت تأثیر عواملی همچون آفات، بیماری ها و وزن خود هستند و این عوامل می تواند باعث پوسیدگی و تمایل به سقوط بر اثر کج شدن درخت شود که در زمستان ها با اضافه شدن بار برف و سرعت باد احتمال سقوط درختان، به ویژه برای درختان پوسیده افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از پوسیدگی های درختان از داخل تنه صورت می گیرد و از بیرون قابل مشاهده و پیش بینی نیست، در اثر وزش بادهای شدید سقوط کرده و خطرات جانی و مالی را برای شهروندان به دنبال دارد.

طاهری گفت: با انجام توموگرافی می توان علاوه بر پیش بینی و پیشگیری از سقوط درختان به انجام اقدامات کنترل کننده در این زمینه پرداخت و به همین دلیل است که اجرای این طرح برای حفظ امنیت شهروندان و نگهداری از فضای سبز شهری در دستور کار مدیریت شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع خطر درختان کهنسال آغاز شد

رفع خطر درختان کهنسال آغاز شد