مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 14:402022-11-19پزشكي

«آنتی بیوتیک» را چه زمانی استفاده کنیم؟


زمان درست مصرف آنتی بیوتیک زمانی است که تب پیدا کردیم، بدن داغ شد و درد قفسه سینه و تنگی نفس ، سرفه و خلط داشتیم که در آن زمینه هم نباید خودسرانه مصرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،علی اسداللهی امین،متخصص بیماری های عفونی در برنامه طبیب با هشدار جدی درباره مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها درباره عوارض مصرف نابه جای آنتی بیوتیک ها توضیح داد و گفت: اغلب سرماخوردگی ها، عفونت های تنفسی و ویروسی اصلا نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد.

‎   وی با اشاره به اینکه ما در مورد مصرف آنتی بیوتیک ها رتبه دوم را در جهان دارا هستیم، اظهار کرد: این در حالی است که در بسیاری از موارد اصلا بیماری ما نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد و مثلا در مواردی مثل عفونت های تنفسی و یا ویروسی و در سرماخوردگی های ساده اصلا نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست، اما چون در اغلب موارد آنتی بیوتیک در منازل موجود است افراد خودسرانه اقدام به مصرف آن کرده و از عوارض شان بی خبر هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: در 50 درصد مواقع مصرف آنتی بیوتیک ها غیرضروری است و حتی یکی از مشکلاتی که در پی مصرف آنتی بیوتیک ها پیش می آید این است که یک سری میکروب ها و باکتری های مفید بدن و دستگاه گوارش کشته می شوند و یک سری میکروب های مقاوم تکثیر می شوند و در دفعات بعدی بیماری این میکروب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آنتی بیوتیک» را چه زمانی استفاده کنیم؟

«آنتی بیوتیک» را چه زمانی استفاده کنیم؟