مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 14:552022-11-19بين الملل

اردوغان و بازگشت نتانیاهو؛ چرا تل آویو از مواضع ترکیه خوشحال است؟


انتظار می رود که با بازگشت «بنیامین نتانیاهو» به قدرت در سرزمین های اشغالی، روابط این رژیم با ترکیه بهتر از قبل شود؛ چرا که «رجب طیب اردوغان» در همدردی و همراهی با صهیونیست ها همیشه پیشگام بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  وبگاه شبکه سوریه بازگشت؛ همان موضعی که برای روابط با مصر نیز انتظارش را داشت.

آن هم ساعاتی قبل از تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر منتخب اسراییل که حادثه قربانیان انفجار استانبول را اردوغان تسلیت گفت.

از سوی دیگر اردوغان، نتانیاهو به خاطر کشتار شهرک نشینان یهودی توسط جوانان فلسطینی مورد دلداری قرار داد؛ انگار اسراییل روزانه این جوانان را هدف قرار نمی دهد و یا اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 200 فلسطینی را نکشته است! مشخص شده است که رابطه اردوغان و نتانیاهو آن هم بر اساس مواردی که در آخرین یادداشت خود با عنوان اردوغان و نتانیاهو.

چه مشترکاتی دارند؟ در مورد آن صحبت کردم، به دلیل پتانسیل های سیاسی هر دو طرف و تحولات سریع، ماهیت هیجان انگیزی پیدا خواهد کرد.

برخلاف روابطی که اردوغان از بازگشتش به روابط با ریاض و ابوظبی می خواست؛ بعد از آن که عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، دست کم فعلاً به دلیل اختلاف بر سر تحولات لیبی، او را ناامید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان و بازگشت نتانیاهو؛ چرا تل آویو از مواضع ترکیه خوشحال است؟

اردوغان و بازگشت نتانیاهو؛ چرا تل آویو از مواضع ترکیه خوشحال است؟