مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 15:402022-11-19پزشكي

ارائه خدمات اولیه غربالگری دیابت در تویسرکان


رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان گفت: افراد بالای 30 سال واجد شرایط می توانند برای دریافت خدمات اولیه غربالگری دیابت به خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت مراجعه کنند.

- علی احسان کارشناس در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: دیابت یکی از بیماری های غیر واگیر و متابولیک محسوب می شود و ناشی از اختلال ترشح و یا عمل انسولین و یا هر دوی آنها است.

وی با اشاره به اینکه دیابت انواع مختلفی دارد که شامل دیابت نوع 1، دیابت نوع 2 و دیابت بارداری است، خاطرنشان کرد: دیابت نوع یک، دیابتی است که بیشتر در سنین پایین کودکی و نوجوانی بروز کرده و به عنوان دیابت وابسته به انسولین محسوب می شود.

رییس مرکز بهداشت تویسرکان افزود: دیابت نوع دو، دیابت غیروابسته به انسولین است که در سنین بالا به همراه چاقی، افزایش وزن بدن و استرس تشخیص داده می شود، در این نوع دیابت مقدار انسولین ممکن است کمتر، بیشتر و یا طبیعی باشد ولی بدن قادر به مصرف انسولین نیست.

کارشناس با بیان اینکه نوع دیگر دیابت بارداری است که در زمان بارداری مادر باردار به آن مبتلا می شود و در اکثر مواقع پس از زایمان خود به خود رفع می شود، عنوان کرد: کم تحرکی، بی تحرکی، تغذیه نامناسب و استرس از عوامل مهم بیماری دیابت هستند که در چند زمینه عوامل ژنتیکی نیز می تواند در بروز دیابت دخیل باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات اولیه غربالگری دیابت در تویسرکان

ارائه خدمات اولیه غربالگری دیابت در تویسرکان