مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 15:402022-11-19اقتصادي

دپو 4میلیون تن کالای اساسی در هاب غلات ایران


مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به معطل ماندن 37 کشتی کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام (ره)، گفت: جهاد کشاورزی باید هرچه سریع تر کالای خود را از بندر خارج کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بهروز آقایی در گفتگو با  تسنیم با یادآوری این که در زمان حاضر 37 فروند کشتی حامل حدود 2.

3 میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام داریم که در انتظار پهلوگیری برای تخلیه هستند، اظهار کرد: از سوی دیگر حدود 4 میلیون تن کالای اساسی دپو شده در بندر داریم.

وی ادامه داد: این 37 کشتی که در لنگرگاه هستند، مشکل اسنادی دارند و تا زمانیکه ارز مربوطه را پرداخت نکنند امکان تخلیه و بارگیری این کالا ها وجود ندارد.

به عبارت دیگر هنوز ارز این کالا ها یا مستندات مربوط به فروشنده تحویل نشده است.

  وی با یادآوری این که این 4 میلیون تن کالای اساسی از تیرماه امسال دپو شده اند، گفت: ظاهرا یک مشکل این است که خریدار نمی تواند ارز موردنیاز را تامین کرده و کالا را از بندر خارج کند.

احتمال بعدی در خصوص عدم خروج این کالا ها نیز عدم اجازه از سوی گمرک یا عدم پرداخت هزینه حمل ونقل یا نپرداختن هزینه های آزمایشگاه های استاندارد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در عین با بیان این که با حل مشکل اسنادی کالا های دپو شده هم نمی توانیم بلافاصله کالای اساسی کشتی های منتظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دپو 4میلیون تن کالای اساسی در هاب غلات ایران

دپو 4میلیون تن کالای اساسی در هاب غلات ایران