مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 16:252022-11-19بين الملل

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا


در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همکاری بین دو طرف از جمله تقویت و گسترش روابط دوجانبه و چندجانبه بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.

این دیدار در حاشیه هجدهمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا و کنفرانس بهم پیوستگی اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی با نام دروازه جهانی برای توسعه پایدار در سمرقند برگزار شد.

در جریان این دیدار، تقویت و گسترش روابط دوجانبه و چندجانبه بین تاجیکستان و اتحادیه اروپا، به ویژه اجرای پروژه های مشترک اجتماعی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین امنیت و ثبات در منطقه، وضعیت افغانستان، تهدیدات تروریستی و افراط گرایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در دیدار رییس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف بررسی شدند.

رییس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در حاشیه این اجلاس همچنین با نیلز آنین وزیر اقتصاد و توسعه آلمان دیدار و در مورد وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط دو کشور در زمینه های تجاری و اقتصادی و همچنین فرصت های توسعه بیشتر آن، تبادل نظر صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا