مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 17:252022-11-19پزشكي

نیاز استان قزوین به 100 دستگاه دیالیز/ 25 بیمار در انتظار پیوند کلیه هستند


مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: با به روزرسانی دستگاه های دیالیز مستهلک و نیاز به دستگاه های جدید دیالیز، باید گفت که به حداقل به 100 دستگاه دیالیز نیاز داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری در به مناسبت فرارسیدن هفته حمایت از بیماران کلیوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در دفتر انجمن کلیوی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از سال 73 که انجمن حمایت از بیماران خاص در استان قزوین راه اندازی شده تاکنون، دو هزار و 150 بیمار از خدمات این انجمن بهره مند شده اند که 750 نفر پیوند شده اند و 850 نفر دیالیزی هستند.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا در سال 55 تا 58 بیمار پیوند کلیه می شدند که پس از شیوع کرونا و آلوده بودن بیمارستان ها و کاهش کمک ها از میزان پیوندیها کاسته شد که در سال گذشته در استان قزوین 16 نفر و امسال 19 نفر پیوند کلیه شده اند و 25 نفر هم در سامانه برای پیوند ثبت نام کرده اند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین ادامه داد: در تمام شهرستان های استان قزوین بخش دیالیز فعال است و درصدد هستیم بخش دیالیز در الموت هم راه اندازی شود که امام جمعه الموت هم پیگیر این موضوع است و لازم است درمانگاهی خاص با تجهیزات و شرایط لازم در الموت وجود داشته باشد تا این مهم تحقق یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز استان قزوین به 100 دستگاه دیالیز/ 25 بیمار در انتظار پیوند کلیه هستند

نیاز استان قزوین به 100 دستگاه دیالیز/ 25 بیمار در انتظار پیوند کلیه هستند