مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 08:252022-11-20اقتصادي

بندی 180 میلیاردی برای نابودی تالاب مره


پروژه بند رودخانه شور قم، طرحی که از سال 1398 در انتهای این رودخانه ساخته شد و تالاب مره را در خطر مرگ تدریجی قرار داده است.

رودخانه شور تنها رودخانه دائمی است که با وجود بندها و مسیرهای انحرافی زیادی که در مسیر خود و پیش از ورود به قم ساخته شده، - با افت شدید فشار و حجم آب به این استان وارد می شود و تالاب مره میزبان هزاران پرنده مهاجر در دل کویر را همیشه سیراب نگه داشته است.

متاسفانه اداره کل منابع طبیعی استان قم به بهانه جلوگیری از پیشروی کویر و ایجاد پوشش گیاهی در بخشی از منطقه ای که سال هاست به کویر تبدیل شده به دنبال انتقال این آب حیاتی است.

احمد ظهرابی 29 آبان 1401 / 08:27 به عقیده کارشناسان با توجه به تغییر اقلیم در کشور و کاهش میزان بارندگی و خشکسالی هایی که در درازمدت شاهد آن خواهیم بود، انتقال بخشی از این آب حداقلی رودخانه شور برای احیاء و تشکیل پوشش گیاهی جدید عملا کاری بی فایده و تنها موجب به خطر افتادن همین وضع موجود خواهد شد.

همچنین با توجه به تشکیل کارگروه احیاء دریاچه نمک توسط ریاست جمهوری و احتمام ویژه رییس جمهور به این موضوع مهم و عدم ورود آب از رودخانه قمرود و قره چای به قم که تنها مسیر تغذیه دریاچه نمک در بین استان های همجوار این دریاچه است، عملا فقط می توان به سیلاب های ورودی از طرف رودخانه شور به تالاب مره و سرر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندی 180 میلیاردی برای نابودی تالاب مره

بندی 180 میلیاردی برای نابودی تالاب مره