مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-20پزشكي

افزایش سرسام آور هزینه سلامت بازنشستگان/ درمانی که رایگان نیست!


افزایش سرسام آور هزینه های دارو و درمان باعث شده بازنشستگان تأمین اجتماعی با مشکلات زیادی مواجه شوند و این در حالی است که قرار بوده درمان سالمندان رایگان باشد که نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بازنشستگان را می توان یکی از اقشار آسیب پذیر در تأمین هزینه های زندگی قلمداد کرد که با توجه به مستمری که دریافت می کنند، دچار مشکلات عدیده ای هستند.

کوچک ترین اختلال در جریان زندگی و اضافه شدن هزینه های غیر قابل پیش بینی، باعث می شود تا افراد بازنشسته و خانواده های آنها، درگیر چالش های مالی شوند.

آنچه مسلم است، افراد در سنین بالا با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند و از همین رو، هزینه های تهیه دارو، در سبد زندگی اغلب این افراد به وضوح قابل مشاهده است.

به طوری که برخی از آنها می بایست همواره دارو مصرف کنند و برخی نیاز به فراخور بیماری هایی که گرفتار آنها می شوند، می بایست به فکر تهیه دارو باشند.

به دنبال اجرای طرح دارویاری از 23 تیر ماه 1401 در کشور و بروز چالش هایی در مسیر تأمین دارو، افراد بازنشسته بیشتر از سایر اقشار جامعه تحت فشار هزینه های دارویی قرار گرفته اند.

زیرا، به رغم اینکه گفته می شود قیمت دارو بعد از اجرای طرح آزادسازی ارز ترجیحی، هیچ افزایشی برای مصرف کنندگان نداشته است؛ اما شاهد گرانی برخی اقلام دارویی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرسام آور هزینه سلامت بازنشستگان/ درمانی که رایگان نیست!

افزایش سرسام آور هزینه سلامت بازنشستگان/ درمانی که رایگان نیست!