مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 10:402022-11-20سياسي

گسترش پدافند غیرعامل در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نوشت: به کارگیری اصول پدافند غیرعامل به عنوان راهکاری جهت کاهش خطرپذیری در برابر خطرات مختلف و افزایش کارایی پس از وقوع خطر است که باید در سطوح مختلف برنامه ریزی منطقه ای، - شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پدافند مجموعه اقداماتی است که با به کارگیری کلیه جنگ افزارها، وسایل، امکانات و روش‏ها، باعث جلوگیری از ورود و پیشروی دشمن در منطقه خودی می‏شود و با برهم زدن تک یا حمله او، موفقیت را از وی سلب کرده و موجبات انهدام دشمن و حفظ نیروهای خودی را فراهم می‏ سازد.

پدافند انواع گوناگونی دارد مانند: پدافند عامل، غیرعامل، در عمق، هوایی، زمین به هوا، منطقه‏ای، متحرک، موشکی و پدافند نظامی.

قدمت پدافند عامل و غیرعامل به اندازه تاریخ زندگی بشر است و با تشکیل و پیدایش تمدن های اولیه در جهان که اغلب با جنگ همراه بود، سیر تطوری را طی کرده است.

پس از وقوع انقلاب صنعتی، پیشرفت های شگرفی در همه سطوح فناوری پدید آمد.

تحولات مذکور فناوری تسلیحاتی را به شدت تحت تأثیر قرار داد به طوری که ابعاد و سطوح این فناوری بسیار پیچیده شده و در خصوص طرح های نظامی جنبه راهبردی یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش پدافند غیرعامل در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

گسترش پدافند غیرعامل در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت