مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 13:502022-11-20فرهنگي

تعمیرات در کاخ گلستان


مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از سامان دهی عایق رطوبتی بام حجره های «عمارت بادگیر» خبر داد و گفت: مرمت کاشی کاری و ستون سنگی «ایوان خلوت کریمخانی» نیز به پایان رسید.

- مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از سامان دهی عایق رطوبتی بام حجره های عمارت بادگیر خبر داد و گفت: مرمت کاشی کاری و ستون سنگی ایوان خلوت کریمخانی نیز به پایان رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی درباره انجام برخی تعمیرات در این میراث جهانی، توضیح داد: مجموعه حجره های اطراف حیاط اختصاصی عمارت بادگیر، از جمله فضاهای با ارزش کاخ گلستان به شمار می آید که به لحاظ معماری، نیمه پوشیده بوده و به لحاظ زیبایی در تزیینات به کار رفته در آن ها (کاربندی و گچبری) مورد توجه است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در ادامه گفت: به دلیل نقص و آسیب جدی در پوشش بام این حجره ها، در معرض رطوبت و بارش قرار گرفتن تزیینات داخلی این فضاها و قدیمی بودن ساختار و لایه بندی بام و علاوه بر آن عایق بندی نامناسب، عملیات مرمتی شامل برچیدن اندودهای آسیب دیده، عایق بندی و آجرفرش بام با روش سنتی در این بخش از کاخ گلستان طراحی و اجرا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعمیرات در کاخ گلستان

تعمیرات در کاخ گلستان