مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 18:202022-11-20سياسي

پایان انتخابات کنگره آمریکا/ زنگ ها برای چه کسی به صدا درمی آیند؟


انتخابات کنگره در حالی پایان یافت که طبق پیش بینی ها، دموکرات ها اکثریت سنا را حفظ اما مجلس نمایندگان را به جمهوری خواهان واگذار کردند؛ شرایطی که دو سال آینده را برای دولت بایدن سخت می کند.

- گروه بین الملل : برخلاف نظرسنجی هایی که در دوره رقابت های انتخاباتی سال 2016، پیروزی ترامپ را پیش بینی نکردند اما آنها از آزمون ارزیابی نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره سربلند بیرون آمدند و نتیجه تا حدی همان شد که بیشتر رسانه ها و مؤسسات افکارسنجی پیش بینی می کردند.

آنها با استناد به کاهش محبوبیت دموکرات ها و شخص بایدن که برآیند عملکرد ضعیف حزب حاکم بود، جمهوری خواهان را پیروز مجلس نمایندگان می دانستند، اما معتقد بودند که سنا همچنان در اختیار دموکرات ها خواهد ماند.

چرا که حتی تساوی در تصاحب کرسی های سنا نیز به نفع دموکرات ها است و در صورت تساوی 50-50 حرف آخر را کامالا هریس معاون ریاست جمهوری می زند.

خروجی انتخابات میان دوره ای کنگره چه بود؟ پس از هفته ها تبلیغات انتخاباتی در آمریکا، بالاخره روز سه شنبه 8 نوامبر (17 آبان) مردم این کشور پای صندوق های رأی حاضر شدند تا تکلیف 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی سنا را مشخص کنند.

همان طور که پیش تر اشاره شد، نتایج انتخابات در مجلس سنا بر اساس پیش بینی ها و نظرسنجی ها پیش رفت و شاهد رقابتی تنگاتنگ در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان انتخابات کنگره آمریکا/ زنگ ها برای چه کسی به صدا درمی آیند؟

پایان انتخابات کنگره آمریکا/ زنگ ها برای چه کسی به صدا درمی آیند؟