مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-21پزشكي

رفع مشکل کمبود دارو در آذربایجان شرقی/ 3دانشجوی بازداشتی آزادشدند


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه مشکل کمبود دارو در آذربایجان شرقی کاهش یافته و در حال برطرف شدن است، گفت: واحدهای داروساز استان به صورت تمام وقت درحال فعالیت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهمن نقی پور شامگاه یک شنبه در جمع خبرنگاران گفت: کمبودهای دارویی در استان کاهش یافته و کمبودهای فعلی دارو مربوط به بیماران خاص بوده که آن هم مشکلی کشوری است.

نقی پور سپس افزود: برخی کمبودها سراسری است با این حال سهمیه داروی استان ما بالاتر از متوسط کشوری بوده که به واسطه وجود چندین واحد تولید دارو و البته پیگیری مسؤولان است و در این بین میزبانی از بیماران استان های همجوار نیز بر حوزه دارویی استان اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: برخی کمبودها به دلایلی چون تأثیر تحریم بر تولید دارو و توقف راه اندازی خطوط جدید تولید در برخی واحدها و البته دپوی غیرقانونی دارو در برخی موارد اتفاق افتاده که با پیگیری معاونت غذا و داروی وزارت علاوه بر افزایش تولید دارو و فعالیت سه شیفته واحدهای تولیدی، نسبت به واردات چند نوبتی این اقلام نیز اقدام شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در سطح استان ابراز داشت: 62 بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند، 10 نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور در استان داریم، 21 نفر نیز در تخت ویژه بیماران کرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکل کمبود دارو در آذربایجان شرقی/ 3دانشجوی بازداشتی آزادشدند

رفع مشکل کمبود دارو در آذربایجان شرقی/ 3دانشجوی بازداشتی آزادشدند