موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - تعطيلي شنبه - كميسيون اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - مجلس شوراي اسلامي - بازنشستگان كشوري - شهاب باران - خط دفاعي تيم ملي - هفته درختكاري - انصراف مديرعامل داماش - دفاع از سرحدات - وسايل گرمايشي منازل - رنگين كمان آتش - پليس اطفال و نوجوانان - ليگ كرواسي - خالد بن سلمان بن عبدالعزيز - انگشت نگاري - عوارض الكترونيكي - جلسه كميته انضباطي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-21پزشكي

درمان به موقع دیابت از نارسایی کلیه پیشگیری می کند/ از رژیم نمک غافل نشوید


نقش رژیم کم نمک، کم پروتیین و مصرف مناسب مایعات در پیشگیری و درمان نارسایی کلیه بسیار حائز اهمیت است.

- دکتر محمد خیراندیش، متخصص پیوند کلیه در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این که از 23 تا 30 آبان ماه، با عنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است، اظهار کرد: از آنجایی که کلیه در تنظیم سیستم های بدن نقش محوری ایفا می کند مراقبت از آن ضروری است.

وی افزود: کلیه در تنظیم مایعات و الکترولیت ها و نیز دفع سموم بدن نقش محوری دارد در صورت نارسایی این عضو از بدن تمام سیستم های بدن مختل می شود و کم خونی، اختلالات استخوانی و هورمونی رخ دهد.

این متخصص پیوند کلیه با بیان این که نارسایی مزمن کلیه از بیماری های مهم و ناتوان کننده افراد جامعه بوده، گفت: یکی از علل مهم مرگ و میر در جوامع نارسایی مزمن کلیه  است.

دکتر خیراندیش تصریح کرد: حدود چهار تا پنج درصد افراد جامعه دچار نارسایی متوسط و شدید کلیه هستند که مراقبت شدید دارویی و تغذیه ای بسیار ضروری است.

این متخصص کلیه  با بیان این که نقش بیماری های ارثی و مادرزادی، سنگ های ادراری و عفونت ها هم در نارسایی کلیه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نقش رژیم نمک، کم پروتیین و مصرف مناسب مایعات در پیشگیری و درمان نارسایی کلیه بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان به موقع دیابت از نارسایی کلیه پیشگیری می کند/ از رژیم نمک غافل نشوید

درمان به موقع دیابت از نارسایی کلیه پیشگیری می کند/ از رژیم نمک غافل نشوید