مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-21بين الملل

اردوغان و سیسی در افتتاحیه جام جهانی با یکدیگر دست دادند


خبرگزاری آناتولی ترکیه عکسی از رییس جمهور این کشور را که در افتتاحیه مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 در حال دست دادن با همتای مصری خود است، منتشر کرد.

- خبرگزاری آناتولی ترکیه عکسی از رییس جمهور این کشور را که در افتتاحیه مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 در حال دست دادن با همتای مصری خود است، منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در عکسی که آناتولی منتشر کرده، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در کنار تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ایستاده و در حال دست دادن با عبد الفتاح سیسی، همتای مصری خود و خوش و بشی کوتاه با او است.

روابط ترکیه و مصر از زمان کودتای سیسی علیه محمد مرسی، رییس جمهور فقید مصر که اولین رییس جمهور مدنی و منتخب این کشور پس از برکناری حسنی مبارک در سال 2012 محسوب می شد، دچار تنش شده بود.

از آن تاریخ به دلیل اعدام هایی که در مصر در پی کودتا انجام شد و ادامه یافتن بازداشت مرسی تا زمان فوتش در زندان و نیز به دلیل سرکوب شدید مخالفان سیسی، اردوغان از دیدار با او خودداری می کرد اما در چند سال اخیر رایزنی ها میان دو طرف با هدف ازسرگیری روابط آغاز شدند و دیدارهایی میان مسؤولان دو کشور برای پایان دادن به اختلافات چند ساله انجام شدند.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان و سیسی در افتتاحیه جام جهانی با یکدیگر دست دادند

اردوغان و سیسی در افتتاحیه جام جهانی با یکدیگر دست دادند