مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:452022-11-21اجتماعي

سالی متفاوت برای یک تالاب


خشکسالی و کم بارشی باعث شده امسال تالاب کجی نمکزار نهبندان، سال متقاوتی را تجربه کند چراکه پرندگان مهاجر این تالاب را برای زمستان گذرانی انتخاب نکرده اند.

- تالاب کجی نمکزار نهبندان دارای برآمدگی های خشکی همراه با پوشش گیاهی مناسب برای تخمگذاری پرندگان است و هر ساله خصوصاً در فصل مهاجرت، میزبان گونه­ های مختلفی از پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل آبچیلیک پاسبز، آبچیلیک پاسرخ، حواصیل خاکستری، حواصیل سفید، خوتکا و اردک سرسبز بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به آبگیری تالاب، در سال حدود پنج هزار گونه از پرندگان آبزی و کنار آبزی از قبیل مرغابی سرسبز و فلامینگو به این تالاب مهاجرت می کنند.

از پرندگان بومی منطقه می توان به زاغ بور، هوبره و عقاب طلایی و از خزندگان به مار قیطانی، مار شتری، مار پلنگی و تیر مار و بزمجه بیابانی اشاره کرد.

حاشیه تالاب نیز زیستگاه 14 گونه پستاندار از قبیل خرگوش، روباه، کفتار، گرگ، پایکا، پامسواکی، زرده بر و تشی است.

آب تالاب به واسطه املاح معدنی موجود در آن خواص درمانی بسیاری برای بیماری هایی نظیر آرتروز، رماتیسم و بیماری های مفاصل دارد، اما امسال تالاب روزهای متفاوتی را در پاییز سپری می کند؛ روزهایی که در آن خبری ازپرندگان میهمان نیست چراکه میزبان شرایط مساعدی برای پذیرایی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالی متفاوت برای یک تالاب

سالی متفاوت برای یک تالاب