مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-21اقتصادي

متقاضیان زراعت چوب در البرز نهال رایگان دریافت می کنند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: برای افرادی که متقاضی اجرای طرح زراعت چوب هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده که از جمله آن تحویل و واگذاری حداقل 1200 اصله نهال رایگان و استاندارد صنوبر به ازای هر هکتار عرصه است.

- ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: برای افرادی که متقاضی اجرای طرح زراعت چوب هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده که از جمله آن تحویل و واگذاری حداقل 1200 اصله نهال رایگان و استاندارد صنوبر به ازای هر هکتار عرصه است.

حامد فرضی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: زراعت چوب یکی از اهداف و سیاست های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای تأمین نیاز چوبی کشور به شمار می رود که در این زمینه کاشت گونه های چوبده صنوبر، گز شاهی و اکالیپتوس در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم اجرای این طرح، تأمین چوب مورد نیاز کشور از طریق صنایع مختلف چوبی است، افزود: در گذشته چوب مورد نیاز کشور از طریق برداشت چوب از جنگل های تجاری شمال، واردات چوب و بخشی دیگر از طریق تولید چوب در مناطق شمالی کشور بوده که با اعمال ممنوعیت برداشت چوب از جنگل­های شمال به مدت حداقل 10 سال، تولید نهال­های سریع الرشد چوبده و توسعه طرح ملی زراعت چوب در مناطق مختلف کشور در دستور کار قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متقاضیان زراعت چوب در البرز نهال رایگان دریافت می کنند

متقاضیان زراعت چوب در البرز نهال رایگان دریافت می کنند