مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-21اقتصادي

قالیبافی، شغلی درآمدزا با ارزش افزوده بالا


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از قالیبافی به عنوان شغلی درآمدزا، صادرات محور و دارای ارزش افزوده بالا نام برد و تشکیل اتحادیه یا سازمانی به منظور سرمایه گذاری در حوزه فراوری پشم و ابریشم و حمایت از نوغان داران را خواستار شد.

- عبدالله بهرامی در گفت وگو با ایسنا، شغل قالیبافی را از جمله مشاغل خانگی دارای ارزش افزوده و زودبازده عنوان کرد و گفت: قالیبافی در امنیت شغلی زنان به ویژه زنان خانه دار و سرپرست خانوار نقش بسزایی دارد و موجب اشتغالزایی و درآمدزایی بسیار برای قالیبافان می شود.

وی فرش دستباف را در ارزآوری و اشتغالزایی برای کشور مهم خواند و گفت: 95 درصد فرش دستباف ارزآور و صادرات محور است و تنها کالایی است 5 تا 7 درصد آن به مصرف داخل می رسد و مابقی صادر می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در ادامه با تاکید بر لزوم تامین مواد مورد نیاز بافت فرش اظهار کرد: یکی از مسایل اساسی که در زمینه فرش دستباف باید مورد توجه قرار گیرد، فراوری پشم است و باید سازمان و شرکت یا اتحادیه ای در حوزه فراوری پشم این مسئولیت را تقبل کند چون هم درآمدزاست و هم می تواند صنعت نساجی کشور را متحول کند ولی متاسفانه تا به امروز این طرح مورد قبول قرار نگرفته و از نظر سرمایه گذاری حمایت نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قالیبافی، شغلی درآمدزا با ارزش افزوده بالا

قالیبافی، شغلی درآمدزا با ارزش افزوده بالا