مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-21پزشكي

افزایش موجودی 52 قلم از کمبودهای دارویی در کشور


طبق اعلام سازمان غذا و دارو، به دنبال اقدامات انجام شده در جهت تامین و تسهیل دسترسی مردم به دارو، موجودی 52 قلم از کمبودهای جاری دارویی افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اقدامات مشترک صورت پذیرفته طی دو هفته گذشته توسط مجموع عوامل دخیل در حوزه دارو، موجودی 52 قلم از کمبودهای جاری رو به افزایش رفته و به دامنه قابل اطمینان نزدیک شده است.

مشکل کمبود آنتی بیوتیک های کودکان و همچنین برخی از مسکن ها به عنوان درمان های حمایتی از اوایل مهرماه سال جاری و در شرایط شیوع آنفلوآنزا مطرح شد؛ موضوعی که علاوه بر مصرف خارج از عرف برخی از این اقلام، امتناع شرکتهای تولیدی به بهانه حذف ارز ترجیحی و عدم همسان سازی قیمت های جدید با افزایش ناشی از تغییر نرخ ارز جهت تهیه مواد اولیه و افزایش هزینه های مرتبط با تولید محصولات دارویی، چالش هایی از جنس نبود نقدینگی، مالیات 9 درصدی بر ارزش افزوده، بدقولی برخی بیمه ها در پرداخت مطالبات داروخانه ها و .

به عنوان عواملی موثر در بروز این کمبودها معرفی شدند.

در همین راستا سازمان غذا و دارو علاوه بر اصلاح قیمت مجدد این اقلام برای تولید کننده ها و تولید سه شیفت در داخل، نسبت به واردات سوسپانسیون های آنتی بیوتیک اقدام و اعلام کرد که تا زمان وفور این اقلام دارویی در بازار و رفع مشکل کمبود، واردات ادامه خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش موجودی 52 قلم از کمبودهای دارویی در کشور

افزایش موجودی 52 قلم از کمبودهای دارویی در کشور