مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 12:052022-11-21بين الملل

آمریکا به دنبال توسعه حضور نظامی در فیلیپین است


مقامات آمریکایی و فیلیپینی اعلام کردند، واشنگتن به دنبال توسعه حضور نظامی اش در فیلیپین تحت معاهده دفاعی 2014 میلادی است؛ یکی از ابتکارعمل هایی که در جریان سفر معاون رییس جمهور آمریکا به مانیل که متمرکز بر دفاع از این متحدش در برابر ادعاهای قلمرویی وسیع چین است، - به بحث گذاشته خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کامالا هریس، معاون رییس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در جریان سفر دو روزه اش به فیلیپین که شامل سفر به استان غربی پالاوان در دریای مورد مناقشه چین جنوبی می شود، با فردیناند مارکوس جونیور، رییس جمهور و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

انتظار می رود هریس در جریان این سفر بار دیگر بر تعهد آمریکا به دفاع از فیلیپین تحت پیمان دفاع متقابل 1951 در شرایطی که نیروها، کشتی ها و جنگنده های فیلیپینی در این آب های مورد مناقسه مورد حمله قرار گیرند، تاکید کند.

معاونین کامالا هریس در بیانیه ای اعلام کردند: آمریکا و فیلیپین به عنوان دو دوست، شریک و متحد در کنار یکدیگر ایستاده اند.

آمریکا اکنون و همیشه به دفاع قاطعانه از فیلیپین متعهد است.

کامالا هریس در جریان این سفر یک سری پروژه ها و کمک های آمریکا را به منظور کمک به فیلیپین برای رسیدگی به مسائل مربوط به تغییر اقلیم و کمبودهای در حال ظهور انر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال توسعه حضور نظامی در فیلیپین است

آمریکا به دنبال توسعه حضور نظامی در فیلیپین است