مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-21سياسي

جزییات طرح «تناسبی شدن انتخابات مجلس»


نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی به ارائه جزییاتی از طرح «تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های چهار نماینده و بیشتر» پرداخت.

- نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی به ارائه جزییاتی از طرح تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های چهار نماینده و بیشتر پرداخت.

جعفر قادری به عنوان طراح طرح تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ای با چهار نماینده و بیشتر در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان توضیحاتی درباره این طرح گفت: هفته گذشته این طرح در کمیسیون شوراها تصویب و برای قرار گرفتن در دستور کار صحن علنی به هیات رییسه مجلس ارجاع شد.

وی توضیح داد: طبق این طرح و مصوبه کمیسیون شوراها، کاندیداها به صورت منفرد و یا فهرستی امکان مشارکت در انتخابات را دارند و رای دهندگان نیز مخیر به انتخاب نامزدهای مدنظر خود از بین فهرست ها و افراد منفرد هستند.

بعد از پایان رای گیری، بدون توجه به منفرد و یا فهرستی بودن حضور کاندیداها به ترتیب بیشترین رای رتبه بندی شده و افراد منفردی که تا سقف تعداد کرسی های آن حوزه رتبه ای مساوی و یا کمتر از تعداد کرسی ها را دارند، به عنوان منتخب آن حوزه به مجلس راه پیدا می کنند.

بعد از کسر تعداد منتخبین منفرد از کل کرسی ها، باقیمانده کرسی های حوزه انتخابیه بین فهرست ها به نسبت وزن را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح «تناسبی شدن انتخابات مجلس»

جزییات طرح «تناسبی شدن انتخابات مجلس»