مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 13:002022-11-21بين الملل

واکنش اربیل به عملیات سپاه علیه تروریست های تجزیه طلب ضدایرانی


دولت منطقه کردستان عراق با انتشار بیانیه ای حملات بامداد امروز سپاه به مقرهای تروریست های تجزیه طلب ضدایرانی در این منطقه را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت منطقه کردستان عراق، امروز (دوشنبه، 21 نوامبر)، با انتشار بیانیه ای به آغاز حملات جدید  موشکی و پهپادی ) این چندمین مرحله از حمله علیه مواضع این گروهک های تروریستی در شمال عراق است.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ششم مهرماه سال جاری نیز در اطلاعیه ای از آغاز عملیات علیه بقایای گروهک های ضد انقلاب تروریستی خبر داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز همان زمان در این خصوص گفت: اقدام نظامی ایران علیه گروه های تروریست مسلح تجزیه طلبی که از خاک دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای نقض حاکمیت ایران و نقض امنیت مرزی ایران و سلب امنیت شهروندان ایرانی استفاده و اقدام می کنند، اقدامی کاملا قانونی است .

وی تاکید کرد: دولت عراق  بر اساس قواعد بین المللی و مناسبات دو کشور همسایه برای جلوگیری از این اقدامات تروریستی مسئولیت دارد و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند .

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اقدام ایران در سرکوب این گروه ها پس از آن صورت گرفت که همه مسیرهای قانونی هم در چارچوب دوجانبه و هم سازمان ملل طی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش اربیل به عملیات سپاه علیه تروریست های تجزیه طلب ضدایرانی

واکنش اربیل به عملیات سپاه علیه تروریست های تجزیه طلب ضدایرانی