مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 13:152022-11-21اجتماعي

رفع خطر 75 نقطه از فرونشست دشت های ممنوعه لرستان


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: براساس مطالعات انجام شده در این استان، 11 عدد ازحوزه های منتهی به دشت های ممنوعه مطالعه انجام شده و به علت کمبود اعتبارات کامل اجرایی نشده است.

- مجید سپهوند، امروز در جمع خبرنگاران، تنها راه برون رفت به منظور رفع خطر، فرونشست، کاهش سفره های زیرزمینی و جلوگیری از کف شکنی آبخوان ها را اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری دانست و اظهار کرد: تغذیه مصنوعی در حوزه های مشرف به دشت های ممنوعه لرستان، بیشتر نواحی دشت های کوهستانی را در بر می گیرد، زیرا این چنین مناطقی مستعد بروز سیل و سیلاب است.

وی با بیان اینکه مطالعات آبخیزداری حوزه های آبخیز مشرف به دشت های ممنوعه استان نه تنها در شهرستان های کوهدشت و رومشکان، بلکه تا به امروز در 11 حوزه آبخیز مطالعه انجام شده است، بیان کرد: این حوزه ها شامل دارابی، ریکا، هاله، شوراب، رومشکان، عالین آباد، گراب، وسکور، قبله کوهنانی، درب گنبد و کشماهور است.

سپهوند تصریح کرد: مطالعات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای لرستان بر روی آمار بلندمدت به سال آبی 95-96 نشان می دهد که تمامی آبخوان های مورد مطالعه در سطح آبخوان ها، دارای بیلان منفی هستند که این بیلان منفی ناشی از بهره برداری غیر مجاز و یا در اثر خشکسالی های مستمر بوده که نیازمند تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع خطر 75 نقطه از فرونشست دشت های ممنوعه لرستان

رفع خطر 75 نقطه از فرونشست دشت های ممنوعه لرستان