مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 14:162022-11-21اقتصادي

برداشت 2 تن زعفران از اراضی لرستان/ تعاونی زعفران برای حذف دلالان تشکیل می شود


محمد حسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه یک هزار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت زعفران است، عنوان کرد : بیشترین سطح زعفران در شهرستان کوهدشت کشت می شود، نیاز آبی کم همچنین سازگاری این محصول باعث شده ما بیشترین سطح کشت را در شهرستان داشته باشیم.

 وی افزود: از یک هزار هکتار اراضی کشاورزی که به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده حدود 2 تن زعفران برداشت می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش برداشت زعفران داشته ایم، عنوان کرد: سال گذشته حدود 1900 تن برداشت شد در حالی که این میزان در سال زراعی جدید 2 تن است.

کیانی فر افزود: در خصوص سطح زیر کشت زعفران نیز ده درصد افزایش داشته ایم، سال گذشته 872 هکتار به کشت زعفران اختصاص پیدا کرد اما امسال به یک هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه چندین کارگاه بسته بندی زعفران در استان داریم، عنوان کرد: اما متاسفانه شاهد خارج شدن زعفران استان به صورت فله ای و صادرات آن با برند شهرهای دیگر انجام می شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تولید زعفران در استان خیلی بالا نیست، گفت: دنبال این هستیم که در آینده نزدیک تشکل یا تعاونی زعفران ایجاد کنیم که هم باعث حذف د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 2 تن زعفران از اراضی لرستان/ تعاونی زعفران برای حذف دلالان تشکیل می شود

برداشت 2 تن زعفران از اراضی لرستان/ تعاونی زعفران برای حذف دلالان تشکیل می شود