مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 15:402022-11-21پزشكي

ذخیره سازی 185 هزار نمونه خون بند ناف در کشور


مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان با بیان اینکه تاکنون 185000 نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره شده، گفت: مهمترین کاربرد سلول های بنیادین در درمان بیماری هایی است که منشا خونی نظیر سرطان خون، - تالاسمی، نقص سیستم ایمنی بدن دارند.

امکان درمان بیش از 80 بیماری با استفاده از سلول های بنیادی وجود دارد.

مرتضی ضرابی امروز در سفر یکروزه به گیلان در نشست با اصحاب رسانه که در سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری 17 نوامبر به نام روز جهانی خون بند ناف اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی خون بند ناف نشان دهنده اهمیت ذخیره سازی سلول های بنیادی بندناف است.

وی با باین اینکه حجم خونی که بلافاصله بدو تولد استخراج می شود بین 80 تا 200 میلی لیتر بوده که سرشار از سلول های بنیادی است، افزود: در بانک خون بند ناف بلافاصله پس از تولد نمونه خون ها جمع آوری شده و به آزمایشگاه رویان ارسال می شود، پس از کنترل کیفی و ارزیابی تخصصی در تانک های محتوای نیتروژن مایع در بانک خون ناف رویان نگهداری می شود.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان با بیان اینکه در مجموعه رویان دو نوع بانک عمومی و اختصاصی داریم، گفت: در بانک عمومی توسط خانواده ها اهدا می شود و در اختیار هر فردی که نیاز است قرار می گیرد که در این بانک 5000 نمونه خون ذخیره داریم اما در بانک اختص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 185 هزار نمونه خون بند ناف در کشور

ذخیره سازی 185 هزار نمونه خون بند ناف در کشور