مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 15:552022-11-21اقتصادي

اختصاص 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما


رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از تخصیص 100 میلیارد تومان از محل مدیریت بحران برای مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما خبر داد و گفت: - ایسنا/کرمان رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از تخصیص 100 میلیارد تومان از محل مدیریت بحران برای مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما خبر داد و گفت: از این میزان 15 میلیارد تومان به جنوب کرمان اختصاص دارد.

شاهپور علایی مقدم بعد از ظهر امروز 30 آبان ماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره خرمای کلوته جنوب کرمان در شهر عنبرآباد غذا را عیار امنیتی کشورها عنوان کرد و افزود: همه حاکمیت و دولت ها وظیفه تامین امینت غذایی را دارند و در ایران 14 میلیون هکتار سطح زیرکشت اراضی باغی و زراعی است که 106 ملیون تن محصول تولید می شود.

وی آب و هوای کشور ایران را خشک و نیمه خشک دانست و اظهار کرد: بر اساس تحقیقات جایی که میزان بارندگی کمتر از 500 میلیمتر باشد کشاورزی سخت است.

رییس سازمان حفاظت نباتات وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را منوط به افزایش دانش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در کشور ما در بخش کشاورزی 4 میلیون و 200 هزار بهره بردار وجود دارد و یک نکته مهم در بخش کشاورزی وجود دارد که 70 درصد این آمار سواد کافی و تخصصی را ندارند و باید زمینه انتقال یافته های تحقیقاتی بخش کشاورزی را زیاد کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما

اختصاص 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما