مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 16:222022-11-21پزشكي

درمان بیماری های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بسیاری از بیماری های شایع در سطح جامعه بیماری های ویروسی هستند که برای درمان بیماری اصلاً نیاز به آنتی بیوتیک نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، محمود اعتباری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی آگاه سازی داروهای آنتی میکروبیال با شعار همه با هم برای پیشگیری از مقاومت داروهای ضدمیکروبی ، اظهار کرد: میکروب ها راه های مختلفی برای حفظ حیات خودشان دارند و با مصرف غیرمنطقی داروها، به حفظ و تکثیر آن ها کمک کرده و باعث تبدیل به سویه جدید و انتشار آن ها می شویم.

وی افزود: تجویز بی رویه، خودسرانه و غیرمنطقی دارو هزینه های سنگینی را علاوه بر عوارض های دارویی بر فرد، به سیستم درمانی کشور تحمیل می کند.

اعتباری بیان کرد: درمان بیماری های ویروسی و باکتریایی با یکسری داروهای مرتبط خاص است که با مصرف آنتی بیوتیک بدون تشخیص پزشک، باعث مقاومت درمانی در بدن می شویم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی و مؤثر در مواجهه با بیماری های سرماخوردگی و آزاد و با دادن یکسری اطلاعات به داروساز و مشاوره گرفتن از وی، در داروخانه ها ارایه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد

درمان بیماری های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد