مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 00:152022-11-21ورزشي

مسابقه فوتبال عجیبی که رضاخان برگزار کرد


فوتبال در اواخر دوره قاجار به ایران آمد و در دوره رضاخان مسابقاتی هم برگزار می شد تا ببینند اصلا ایرانی ها در این ورزش جدید استعداد دارند یا چطوری است.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: در دوره رضاخان، ایران فدراسیون فوتبال نداشت و عضو فیفا هم نبود، ولی یک تیم ملی غیررسمی داشت که چند سال یک بار به مسابقات خارجی اعزام می شد و معمولا منتخبی از بازیکنان تیم های فوتبال تهران بود؛ شاید گاهی یکی دو تا بازیکن از شهرهای دیگر هم به این تیم اضافه می شد.

تیم منتخب ایران در نخستین حضور بین المللی اش در سال 1305 شمسی به مسابقات قفقازیه رفت و جلوی تیم های شوروی نتایج ضعیفی گرفت.

سه سال بعد یعنی در سال 1308 به دعوت دولت ایران تیم فوتبال شوروی به تهران آمد و رضاخان هم پشت ماجرا بود که آن شکست را جبران کند و چون زمین فوتبال درست و حسابی در تهران نداشتیم به دستور دولت، زمین دانشسرا در شمال دروازه دولت تهران چمن کاری شد تا مهیای برگزاری مسابقه شود.

ماجرای این مسابقه عجیب را به روایت تاریخ بخوانید: رضاخان دستور داد روزی که مسابقه انجام می گیرد تمام ادارات دولتی تعطیل شود و تمامی کارمندان برای تماشا به زمین بازی بیایند.

در ضمن قرار بود رضاخان نیز در تماشای این مسابقه شرکت کند و به همین دلیل در میان چادرهایی که برای رجال و بزرگان زده بودند ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسابقه فوتبال عجیبی که رضاخان برگزار کرد

مسابقه فوتبال عجیبی که رضاخان برگزار کرد