مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 08:102022-11-22اقتصادي

برداشت عسل کُنار در استان بوشهر آغاز شد


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل کُنار از حدود 414 کندو در استان بوشهر آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، افشین قطبی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت عسل کُنار از حدود 414 کندو شامل 114 کندوی بومی و 300 کندوی مهاجر در استان بوشهر آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هرسال حدود 2 هزار زنبور دار بومی و مهاجر از شهریور ماه از نقاط مختلف کشور برای تولید و برداشت عسل کُنار وارد استان بوشهر می شوند و در مناطق کُنار خیز این استان مستقر می شوند.

وی بیان کرد: اهمیت عسل کنُار از نظر عطر، طعم و خواص دارویی به اندازه ایی است که هرسال شاهد تراکم زنبورداران در مناطق کُنار خیز استان بوشهر هستیم.

قطبی ادامه داد: وجود بیش از 50 هزار هکتار درخت کنار از گونه های متفاوت از یک طرف و مرغوبیت، بازارپسندی و ارزش اقتصادی عسل کُنار تولیدی به گونه ای است که موجب شهرت استان بوشهر در این زمینه و تبدیل آن به قطب تولید این عسل در کشور شده است.

پیش بینی افزایش تولید وی یادآور شد: این قابلیت و توانمندی استان بوشهر در زمینه تولید عسل کُنار، باعث شده علاوه بر زنبور داران بومی، زنبورداران مهاجر نیز از اقصی نقاط کشور برای اسکان و تولید آن در این استان با همدیگر رقابت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت عسل کُنار در استان بوشهر آغاز شد

برداشت عسل کُنار در استان بوشهر آغاز شد